Hier komt de brochure Open Water 2020 zodra die beschikbaar is

Open Water Zwemmen is een wedstrijdgebeuren dat plaatsvindt in meren, rivieren, kanalen en zelfs de zee. Er wordt in 2 zwemstijlen gezwommen nl. schoolslag en vrije slag. De te zwemmen afstanden variëren per wedstrijd van 1 km tot 25 km.

In het open water kan deelgenomen worden zowel in competitieverband als recreatief.

Wie in competitieverband wil meezwemmen dient wel een licentie bij de VZF te hebben.

De wedstrijden gaan door op heel mooie plaatsen, onder een stralende zon, tenminste als het weer mee zit. Ook bij regenweer of kou (watertemperatuur 16°C) gaan de wedstrijden door.

De groep open-water-zwemmers bij EFC-IKZ groeit elk jaar en doet het schitterend.

EFC-IKZ is dan ook trots op zijn Belgische Kampioenen, Vlaamse Kampioenen en Provinciale kampioenen in het Open Water.

Wie wenst deel te nemen aan de open-water zwemcompetitie dient zich hiervoor afzonderlijk in te schrijven. Het lidgeld bedraagt € 75,00. De gekleurde genummerde badmuts kost € 8,00.